Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

Θεόδωρος Ζέγκος ή Τριαντάφυλλος


Καταγόταν από την Ήπειρο. Ήταν γόνος εξαιρετικά εύπορης οικογένειας και τελείωσε το Γυμνάσιο με καλούς βαθμούς. Ένας θείος του διανοούμενος, αριστερός και υπερεπεναστάτης, λέγεται ότι αποτέλεσε το πρότυπό του. Ήταν ψηλός, αδύνατος και ευπαρουσίαστος. Με τους καλούς του τρόπους, αλλά και το ταλέντο του στο παίξιμο του βιολιού ήταν περιζήτητος στις παρέες και στα πάρτι της εποχής, ενώ ταυτόχρονα γοήτευε και τις κοπέλες. (1) Αγνοούμε τις διαδικασίες οι οποίες τον έκαναν κομμουνιστή. Πάντως φαίνεται ότι δεν είχε μελετήσει σοβαρά το μαρξισμό, παρά μόνο αποσπασματικά και γοητευόταν από τον αγώνα των Ιακωβίνων της Γαλλικής Επανάστασης, όπως και των αδελφών Γκαριμπάλντι περισσότερο από τον αγώνα των μπολσεβίκων. Στην διάρκεια της 4ης Αυγούστου συνελήφθη και κατέληξε μετά από πολλά βασανιστήρια στην Ακροναυπλία ως αμετανόητος κομμουνιστής. Τον ξαναβρίσκουμε το 1942 ως γραμματέα της Κομματικής Οργάνωσης της Πάτρας, ενώ το 1943 γραμματέα της Αργολιδοκορινθίας όπου δρούσε με το ψευδώνυμο Στάθης και Τριαντάφυλλος. (1) Η ακλόνητη και αταλάντευτη πίστη του στην ορθότητα της κομματικής γραμμής και τα σταλινικά πρότυπα δόμησης των κομματικών οργανώσεων, σιγά σιγά μετέβαλλαν έναν ευαίσθητο μουσικό σε αμείλικτο διώκτη των συντρόφων που αμφισβητούσαν και αμφέβαλλαν έστω για το παραμικρό με την ορθότητα των κομματικών αποφάσεων. Όταν το ΕΑΜ συγκρούσθηκε με το αντιεαμικό στρατόπεδο, ο Στάθης εισηγήθηκε μέτρα αντιμετώπισης του εχθρού, εσωτερικού ή εξωτερικού, που προκάλεσαν έντονα την δυσφορία των μελών του ΕΑΜ και του ΚΚΕ της περιοχής. Γράφει ο Μήτσος Ρήγας από το Λουτράκι νεαρός αντάρτης τότε: Ο Στάθης, ψηλός, αδύνατος μου έκανε κακή εντύπωση σε μία σύσκεψη, που είπε: «Θα πρέπει να χτυπήσουμε την αντίδραση. Ένα 10% τουλάχιστον σε κάθε χωριό πρέπει να χτυπηθεί». Πώς θα βγάλεις αυτό το 10% ; Κι αν δεν υπάρχει ; Τι είναι, δεν είναι άνθρωποι ; Ποσοστά είναι ; Μας χτύπησε άσχημα.)(1) Το βέβαιο είναι ότι μπορεί να τους «χτύπησε άσχημα», αλλά ουσιαστική αντίδραση στην ντιρεκτίβα του Ζέγκου δεν φαίνεται να υπήρξε. Η δομή των κομματικών οργανώσεων κατέληξε να είναι εκείνη την εποχή σαφώς συγκεντρωτική, με παντελή έλλειψη δημοκρατικών διαδικασιών στο εσωτερικό τους. Δεν γινόταν να ανατραπεί η απόφαση ενός γραμματέα μιας κομματικής οργάνωσης ή ενός γραφείου περιοχής εύκολα. Σε όλη την περιοχή ο αριθμός των θυμάτων της εξτρεμιστικής απόφασης του Ζέγκου δεν ξεπέρασε τα 100 με 150 άτομα. (1) Οι κομματικές οργανώσεις, αλλά και τα γραφεία του ΕΑΜ στα χωριά οδηγούνται γρήγορα από τα τέλη του 1943 στην Κορινθία στην διάλυση. Όπου πλησίαζε ο Τριαντάφυλλος - Στάθης - Ζέγκος, όλα τα μέλη του ΚΚΕ και του ΕΑΜ εξαφανίζονταν. Όλοι έλειπαν με διάφορες προφάσεις. (4) Στις αρχές του καλοκαιριού του 1944 το γραφείο της ΕΠΟΝ Πελοποννήσου στέλνει και μετά από σύμφωνη γνώμη του Πελοποννησιακού Γραφείου του ΚΚΕ, τον (μετέπειτα βουλευτή της ΕΔΑ) Παναγιώτη Κατερίνη, προκειμένου να ανασυγκροτηθεί η ΕΠΟΝ Αργολιδοκορινθίας, η οποία είχε δεχθεί σκληρά χτυπήματα από τους Γερμανούς και είχε πολλά εκτελεσμένα στελέχη. (2) Το τέλος της κομματικής καριέρας του Ζέγκου φτάνει. Τον Αύγουστο του 1944 στα Τρόπαια της Αρκαδίας συνέρχεται η Β' Παμπελοποννησιακή Διάσκεψη του ΕΑΜ. Ο Ζέγκος δέχεται δριμύτατη επίθεση, κατηγορούμενος αυτός και το γραφείο της Αργολιδοκορινθίας για εξτρεμισμό. Ο Ζέγκος (όπως και οι συνεργάτες του) διαγράφεται από το ΕΑΜ και λίγες ημέρες αργότερα από την κομματική οργάνωση βάσης του ΚΚΕ στην οποία ανήκε. Όλα δείχνουν ότι ο Ζέγκος θα ακολουθήσει τον δρόμο του Γιέζωφ ή του Γιάκοντα. (2) Συλλαμβάνεται, οδηγείται σε ανάκριση με την κατηγορία της προβοκάτσιας (ο Μπλάνας τον αποκάλεσε όπως ήταν συνηθισμένο στην εποχή εκείνη ιντελισερβίτη - πράκτορα του εχθρού που διαστρέβλωσε την κομματική γραμμή με σκοπό τη συκοφάντηση του εαμικού κινήματος) και φυλακίζεται στα Τρόπαια που ήταν και η έδρα του Γραφείου της Πελοποννήσου του ΚΚΕ. Μετά από αυτά τα γεγονότα αρχίζει η Μυθολογία. Οι εκδοχές για την τύχη του Ζέγκου. Ο Στάθης Καλύβας, (3) γράφει χωρίς κανένα στοιχείο, χωρίς να παραθέσει καμία πηγή, ότι ο Ζέγκος αποκαταστάθηκε στον ΕΛΑΣ με προσωπική παρέμβαση του Κλάρα: "Έπειτα από σύσταση του Βελουχιώτη, διορίστηκε σε νέο πόστο στην Κεντρική Ελλάδα, προτού μεταφερθεί στο διαβόητο στρατόπεδο Μπούλκες του ΚΚΕ". Δεν πιστοποιείται αυτό από πουθενά. Ο Κλάρας δεν είχε την αρμοδιότητα να προβεί σε μία τέτοια ενέργεια και δεν είχε την δυνατότητα να έρθει σε σύγκρουση με το Πελοποννησιακό Γραφείο του ΚΚΕ και το ΕΑΜ που είχε αντιδράσει βιαιότατα στον εξτρεμισμό και τις υπερβασίες του Ζέγκου. Ο Κ. Παπακωνσταντίνου, (4) μαιτρ της λαθολογίας, γράφει στην περίφημη "Νεκρή Μεραρχία" του, ότι ο Ζέγκος ως παλιός κομματικός που ήταν είχε κρατήσει αποδεικτικά στοιχεία για την ενοχή ολόκληρου του Πελοποννησιακού Γραφείου του ΚΚΕ. Ότι δεν "διαστρέβλωσε" καμία απολύτως γραμμή και ότι απλά εκτελούσε εντολές "από πάνω". Τα έγγραφα αυτά τον έσωσαν. Δεν υπάρχει περίπτωση να ισχύει η εκδοχή του Μπελά. Το πιο λογικό και όπως πάντα ιστορικά αποδεικνύεται, είναι ότι αν είχε δοθεί τέτοια διαταγή (περί εξόντωσης του 10 με 15% των αγροτών της Αργολιδοκορινθίας), να μην είχε δοθεί ποτέ γραπτά, αλλά μόνο προφορικά. Συνεπώς τέτοια έγγραφα που υποτίθεται είχε στην κατοχή του ο Τριαντάφυλλος, μάλλον αποτελούν αντικείμενα της φαντασίας του Παπακωνσταντίνου. Άλλη πιθανή εκδοχή, είναι ότι σε περίπτωση τιμωρίας του Τριαντάφυλλου έπρεπε να τιμωρηθεί σύσσωμη η ηγεσία του οργάνου, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο εκείνη την εποχή. Έτσι η καλύτερη συμβιβαστική λύση ήταν η διαγραφή του Ζέγκου, η οποία θα χρησίμευε και ως παράδειγμα για παρόμοιες μελλοντικές υπερβασίες. (2) Τέλος, η εκδοχή (2) που σώζεται από τον Αχιλλέα Μπλάνα και που είναι κατά τη γνώμη μου και η πιο λογική είναι ότι ο Ζέγκος φυλακίστηκε στα Τρόπαια και θα περνούσε άμεσα από στρατοδικείο. Κατά πάσα πιθανότητα δεν θα γλίτωνε την εκτέλεση. Τα πολεμικά όμως γεγονότα που σχετίζονταν με την Απελευθέρωση της Μεσσηνίας πρόλαβαν τις εξελίξεις. Το Σεπτέμβριο του 1944 ο ΕΛΑΣ Πελοποννήσου μάχεται τον εχθρό στη Μεσσηνία, κάτω από τη στρατιωτική ηγεσία του Άρη Βελουχιώτη και του Βρεττανού ταγματάρχη Γουίλκινς. Ο αγώνας είναι σκληρός και λίγες ημέρες πριν τη μεγάλη μάχη στον Μελιγαλά Μεσσηνίας το Πελοποννησιακό Γραφείο του ΚΚΕ μεταφέρεται στην Καλαμάτα. Τα μέτρα φύλαξης των κρατουμένων στα Τρόπαια ατόνησαν και ο Ζέγκος βρίσκει την ευκαιρία να δραπετεύσει. Μετά από μία ατέρμονη περιπλάνηση στην ορεινή Ελλάδα κατά τους δύσκολους μήνες που ακολούθησαν τη Βάρκιζα και χάρη στη βοήθεια πολλών μελών του ΚΚΕ που αγνόησαν την εντολή της συλλήψεως του που είχε εκδοθεί , καταφέρνει και περνάει στα Σκόπια όπου έζησε για πολλά χρόνια. Δε συμμετείχε στον Εμφύλιο και πέρασε στην αφάνεια, μέχρι να τον ξαναθυμηθεί ο κος Καλύβας ... Σημειώσεις: (1). «Πελοπόννησος 1940-1945 - Η περιπέτεια της επιβίωσης, του διχασμού και της απελευθέρωσης», του Παντελή Μούτουλα, Αθήνα 2004. Του Παντελή Μούτουλα. (2). «Νότια Πελοπόννησος» - Συλλογικό έργο, εκδόσεις Αλφειός. Ειδικά στο κεφάλαιο, «Τα Γερμανικά Αντίποινα, τα Τάγματα Ασφαλείας και ο Ε.Λ.Α.Σ. - Η περίπτωση της κεντρικής και νότιας Πελοποννήσου στην Κατοχή». Του Μιχάλη Π. Λυμπεράτου. (3) Στάθης Καλύβας, «Κόκκινη τρομοκρατία: Η βία της Αριστεράς στην Κατοχή», στο συλλογικό «Μετά τον Πόλεμο», εκδόσεις Αλεξάνδρεια, επιμέλεια Mark Mazower, σελ. 183 Δεν είναι πάντως η μοναδική φορά στην οποία ο κος Καλύβας πέφτει σε ανακρίβειες. Άλλη τραγική περίπτωση μεροληψίας του Καλύβα σε σχέση με το Ζέγκο και με το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ γενικότερα. Γράφει στο ίδιο: Ο Ζέγκος κατηγορήθηκε άμεσα μόνο για την εκτέλεση περίπου δέκα (αθώων) χωρικών σε ένα χωριό εκτός της δικαιοδοσίας του (στη Στρέζοβα της Αρκαδίας) και επειδή δεν είχε ακολουθήσει την καθορισμένη διαδικασία για τις θανατικές ποινές. ΑΣΚΙ 418/Φ24/2/102. Πράγματι έτσι έγινε. Η βασική κατηγορία του κόμματος ενάντια στον Ζέγκο ήταν η εκτέλεση αυτών των δέκα χωρικών. (Αφορμή ήταν, αλλά δεν υπήρχαν άμεσα στοιχεία για τις υπερβασίες στην Αργολίδα). Και ο Ζέγκος, στην απολογία του, αλλά και σε γράμμα του στο Πολιτικό Γραφείο του ΚΚΕ, μιλούσε (και μάλλον σωστά) για έλλειψη υποδομών, για αδυναμία συγκρότησης στρατοδικείων που να έχουν χρόνο για να μελετήσουν καλύτερα τις υποθέσεις, για κακό συντονισμό, κλπ. Παρά ταύτα το Πελοποννησιακό Γραφείο τον καθαίρεσε από την θέση του και του αφαίρεσε την ιδιότητα μέλους του ΚΚΕ. Τι δεν μας είπε λοιπόν ο περισπούδαστος ιστορικός του Γιέιλ, από τον φάκελο του ΑΣΚΙ που έβαλε στις σημειώσεις του; Ενώ ήταν σε εξέλιξη συνεχείς ελιγμοί του ΕΛΑΣ έναντι 7000 Γερμανών και Ταγματαλητών, την άνοιξη του 1944, το Αρχηγείο του ΕΛΑΣ βρέθηκε στην επαρχία Καλαβρύτων στο χωριό Νάσια. Εκεί προσήχθη ένας άντρας με την κατηγορία ότι ήταν κατάσκοπος των Γερμανών. Το Αρχηγείο του ΕΛΑΣ (και ο Ζέγκος μαζί), δεν διέθετε άλλα στοιχεία, εκτός από προφορικές καταγγελίες και μετά την ανάκριση ο κρατούμενος να ακολουθήσει αναγκαστικά τα τμήματα του ΕΛΑΣ που θα μετακινούνταν στη Χόβολη. Εκεί ο υπεύθυνος του ΕΛΑΣ της περιοχής, αναγνώρισε τον κρατούμενο ως "γνωστό Γκεσταπίτη της Πάτρας", υπεύθυνο πολλών καταδόσεων και εκτελέσεων πατριωτών από τους Γερμανούς στην αχαϊκή πρωτεύουσα. Έγινε δεύτερη ανάκριση και ο Γκεσταπίτης ομολόγησε άλλα δέκα ονόματα προδοτών. Στη συνέχεια, στη Στρέζοβα, μετά από νέο ελιγμό, δόθηκαν τα ονόματα στην ΟΠΛΑ και διενεργήθηκαν συλλήψεις. Σε όλους τους αθώους χωρικούς του κυρίου Καλύβα, βρέθηκαν γερμανικά όπλα στα σπίτια τους !!! Τις ανακρίσεις τις ανάλαβε το Γραφείο της Μεραρχίας και ο Ζέγκος προσωπικά. Επειδή όμως μέσα στις εκκαθαριστικές επιχειρήσεις των Γερμανών, βρίσκονταν όλοι σε συνεχή κίνηση και οι κρατούμενοι απασχολούσαν μάχιμους άντρες, ο Ζέγκος έδωσε την διαταγή να εκτελεστούν πριν γίνει στρατοδικείο προκειμένου οι πρωταίτιοι να μην διαφύγουν !!! (4) «Η νεκρή μεραρχία - Η ΙΙΙ μεραρχία των νεκρών του ΔΣ Πελοποννήσου», εκδόσεις Αλφειός, 2004 του Κώστα Παπακωνσταντίνου (Μπελάς).

10 σχόλια:

  1. Ο χρόνος απέδειξε ποιοί είναι οι κομμουνιστές και ποιοί εμείς. Συνεπώς δεν έχει καμία σημασία να ξαναμιλήσει κανείς για εκείνα τα χρόνια, τα οποία πια ενδιαφέρουν μόνο τους απογόνους των μπολσεβίκων και κάποιους από εμάς που «ιστοριολογούμε». Αλλά στην ιστορία αυτή υπάρχουν πολλά θύματα τα οποία αφ΄ενός δεν έφταιγαν, αφ’ ετέρου δεν δικαιώθηκαν με αποκλειστική ευθύνη των Καραμανλή που άνοιξε την κερκόπορτα στην αριστερά μετά τον συμμοριτοπόλεμο επιτρέποντάς της να « ανασάνει» μέσα από τον «πολιτισμό» και του Παπανδρέου παππού του οποίου η συμπεριφορά το 44 έδωσε στους μπολσεβίκους δυνατότητα να αποκτήσουν προβάδισμα ηθικού έναντι των αντιπάλων τους.Τα θύματα της περιόδου Ζέγκου ήταν πολύ περισσότερα από 150. Και μιλάω μόνο για τους νεκρούς που χάθηκαν πριν γίνουν τα Τάγματα στην αργολιδοκορινθία. Μόνο στο Κατακάλι, ένα παράμερο χωριό, χωρίς σημαντική θέση υπάρχουν περί τους 10 νεκρούς όταν το « μερίδιο» του χωριού στις μάχες του έθνους το 12 και το 22 ήταν 2 νεκροί. 50 πτώματα ανέσυραν μόνο στον Φενεό – όσους δηλαδή μπορούσαν να βγάλουν. Όταν θα ελευθερωθεί η πατρίδα και θα κατέβουν κάμερες στο βάθος της πηγάδας του Φενεού ( και του Προδρόμου και όπου αλλού υπάρχουν ) θα δούμε πόσοι νεκροί είναι άταφοι εκεί κάτω. Μάλιστα δε αν οι θερμοκρασίες εκεί κάτω είναι πολύ χαμηλές ίσως δεν δούμε μόνο σκελετούς. Ανάμεσα στα θύματα ήταν και άνθρωποι δικοί σας, όπως ο γιατρός Κόχειλας παρετηθέν μέλος του ΕΑΜ στις Σπέτσες. Τώρα γιατί ο Κοχειλας και πολλοί άλλοι κυρίως αγράμματοι χωρικοί ήταν εχθροί του λαού είναι θέμα που χωρά πολύ συζήτηση και πάντως δεν νομιμοποιείται ένας μισο – αγράμματος υπάλληλος (ο Ζέγκος), ένας δάσκάλος (ο Ανδρεαδάκης το δεξί χέρι του), ένας ρετσινάς (ο Φόρτης – καπετάν Πελοπίδας) και πολλοί όμοιοί τους να το κρίνουν ούτε ακόμη και αν ήταν καλοί άνθρωποι όπως ο Μήτσος ο Ρήγας που αναφέρεται στην ανάρτησή σας. Αν κρίνουμε από ανάλογες πράξεις κομμουνιστών παγκοσμίως ( η σφαγή στο Κατύν, οι 8.000 εκτελέσεις στην Μαδρίτη όταν πλησίαζε ο Φράνκο, η γενοκτονία του βιετναμέζικου λαού μετά την πτώση της Σαϊγκόν και τα έργα των ερυθρών Χμέρ) μπορούμε με μεγάλη ασφάλεια να πούμε ότι οι σφαγές είναι ίδιον της κομμουνιστικής φύσεως και μπορώ να τις δεχτώ μόνο σαν μέσο εξόντωσης όσων λόγω θέσης ή κουλτούρας δεν μπορούν ποτέ να γίνουν κομμουνιστές. Στη ζώνη ευθύνης του Ζέγκου τον καιρό εκείνο οι μόνοι προλετάριοι ήταν οι πρόσφυγες που ζούσαν πχ στο συνοικισμό της Κορίνθου και στη Νέα Κίο στο Ναύπλιο, από όπου προήλθαν στελέχη της ΟΠΛΑ που δικάστηκαν (άρα χαμηλόβαθμα). Οι πιο πολλοί ήταν μικροϊδιοκτήτες και (κυρίως οι χωρικοί) ζούσαν μια πολύ σκληρή ζωή, η οποία όμως ήταν τρόπος ζωής για πολλούς αιώνες και άρα φυσική κατάσταση για αυτούς. Τους ήταν δε αδιανόητη η έννοια της κοινοκτημοσύνης και ήταν πολύ δεμένοι με την μικρή περιουσία τους. Ο Ζέγκος λοιπόν είχε δίκιο στα όσα έλεγε – έπρεπε το 10% να λείψει για να φύγουν από τη μέση τα πιο ενεργά στοιχεία, για να αποκαρδιωθούν οι λιγότερο δυνατοί, να ενισχυθούν τα λούμπεν στοιχεία και να επικρατήσουν οι μπολσεβίκοι, όπως ήταν ο μόνος στόχος του ΚΚΕ και του ΕΑΜ. Τώρα το πόσο σωστό ήταν αυτό φάνηκε το 81 όταν ο στόχος των κομμουνιστών εκείνου του καιρού δικαιώθηκε μερικώς δια της ανόδου του πασοκ στην εξουσία και του επιγενόμενου οργίου των επομένων ετών στο οποίο η αριστερά συνεργάστηκε ασμένως. Το θέμα είναι ότι η επιθυμία αυτή της αριστεράς έγινε αντιληπτή από πολλούς τότε κάτι βέβαια όχι ιδιαίτερα δύσκολο αν σκεφτούμε τον τρόπο πχ που απέκτησε ο ΕΛΑΣ τον στρατιωτικό του διοικητή στην περιοχή (μιλάω για τον Βαζαίο) και φυσικά νομιμοποιούσε απόλυτα όσους ήταν υπό απειλή εξόντωσης να αντιδράσουν. Το ότι τα Τάγματα δεν έγιναν αμέσως, στοίχισε πολύ αίμα αθώων κάτι που αποφεύχθηκε στη Λακωνία γιατί το Τάγμα Λεωνίδας έγινε πολύ γρήγορα (όταν η ιδέα των Ταγμάτων Ασφαλείας ήταν ανύπαρκτη) και έσωσε πολλούς απελευθερώνοντας κόσμο ακόμα και από στρατόπεδα συγκέντρωσης ανάλογα με εκείνο της μονής Αγίου Γεωργίου στο Φενεό. Το βέβαιο είναι ότι αίμα που μας χωρίζει είναι πολύ και δε θα συναντηθούμε ποτέ και πουθενά εκτός και αν γίνει ο «τέταρτος» γύρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Eνα μικρο σχολιο μια και περασα τυχαια απο εδω . Σχολιο στο παραπανω σχολιο .
    Αγαπητε ανωνυμε θελεις πολυ διαβασμα ακομα
    αν βρισκεσαι ακομα εκει στο εσεις και το εμεις. Αφου επιμενεις ομως κυτα να δεις. Την ναζιστικη στολη να την φορουν Ελληνες οπως οι ταγματασφαλητες βεβαια τιμα εκεινους και εσενα που το επικροτεις αυτο . Εσωσαν το γερμανικο αιμα να μην χυθει περισοτερο εξ αλλου αυτος ηταν και ο λογος ιδρυσεως τους. Εφιαλτες μπολικοι.
    Επειδη βεβαια δεν υπηρχε καμια προθεση απο το ΚΚΕ να καταλαβει καμια εξουσια οπως εχουν δειξει τα ιστορικα ντοκουμεντα αλλα και η πρακτικη των γεγονοτων εσυ μπορει να επιμενεις
    οπως οι γερμανοντυμενοι φιλοι σου που τους θαυμαζεις. Απλα πιστευε και μη ερευνα εσυ.
    Θα ηθελα να ρωτησω τι πινεις και δεν μας δινεις και εμας αλλα δεν θελω να το καλαμπουρισουμε.

    Το οτι εγιναν γεγονοτα σκληρα και αδικαιολογητα σε καποια μερη απο καποιους τυπους αυτο δεν ειναι λογος να παμε στα ταγματα για να συνεργασθουμε με τους γερμανους εναντιον της αντιστασης.

    Οσο για γεγονοτα εκει που λες αστα θελεις διαβασμα και πολυ μελετη ακομα φιλε μου αυτα ειναι μπουρδες συγνωμη, ειναι σε εκεινα τα πλαισια των ταγματων ασφαλειας για να δικαιολογησουν την παρουσια τους στο πλευρο των ναζι . Η ιστορια τους εχει ηδη καταγραψει , εσυ κοιμησου και βλεπε ονειρα φιλε μου πιστευω να ξυπνησεις και να αντιληφθεις τουλαχιστον οτι ο κουμουνισμος ηδη δεν υφισταται πλεον στην Μοσχα , αλλα εσυ μπορει να ονειρευεσαι και αλλους γυρους απλως κυτα ομως να ξυπνησεις συντομα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ περαστικέ
    Το εμείς και το εσείς δεν είναι δική μου εφεύρεση, αλλά των δημοκρατικών πολιτών αυτού του τόπου. Τι νομίζετε ότι εννοούσε ο Ζέγκος με το «10% της αντίδρασης»; Τι νομίζετε ότι ήταν ο τρόπος που εκφωνούσε τα εκλογικά αποτελέσματα ο Χατζάρας (ναι! Αυτός που τώρα σχίζεται δήθεν για την Ελλάδα) την αλήστου μνήμης (και αλητοειδούς από πάσης απόψεως) δεκαετίας του 80; Τι νομίζετε τέλος ότι εννοούσε ο μπολσεβίκος του ΑΚΕΛ όταν έλεγε εχθές ακόμη ότι προτιμά ένα τουρκοκύπριο αριστερό πρόεδρο από έναν Ελληνοκύπριο Δεξιό;
    Η δημοκρατική παράταξη στην Ελλάδα έχει χρήσει εαυτήν μόνη εκφράζουσα το συμφέρον του Ελληνικού λαού. Με την οίηση που της προσδίδει η μεσσιανική κοσμοθεωρία της έχει αναδείξει εαυτήν σωτήρα του λαού θεωρώντας περιθωριακή κάθε άλλη φωνή την οποία έχει θέσει εξορισμού απέναντί της. Η λογική της δημοκρατικής παρατάξεως έχει μολύνει τα πάντα, από τότε που ο καραμανλής της άνοιξε την κερκόπορτα και την άφησε να παίξει στο πεδίο της «κουλτούρας» και ης διανόησης
    Πολύ θα ήθελα να μάθω κάτι ακόμα διαβάζοντας και ακολουθώντας την προτροπή σας. Ακόμα όμως και να ήθελα όμως να παραβλέψω εκείνο το «κύτα» (το οποίο όμως γράφεται «κοίτα» φίλτατε και το οποίο παραπέμπει σε θητεία στον Περισσό), όμως τίποτα από τα λεγόμενά σας δεν μου δίνει κάποιο κίνητρο. Το κείμενό σας είναι κλασσικό με την έννοια ότι είναι ακριβώς το ίδιο με όσα άλλα παρόμοια δημοκρατικών πολιτών έχω διαβάσει ή ακούσει.
    Ποια είναι τα γεγονότα που δείχνουν ότι το ΚΚΕ δεν ήθελε την εξουσία;
    Μήπως η κατασυκοφάντηση κάθε άλλης οργανώσεως που δεν μπορούσε να διαλύσει γιατί ήταν σε αστικό κέντρο (την ΠΕΑΝ πχ;) Μήπως η εξόντωση κάθε άλλης αντάρτικης ομάδας, ή η εξόντωση δεκάδων ανθρώπων στο Φενεό, ή στη Στιμάγκα, ή η επίθεση και σφαγή του Καραχάλιου και του Βρεττάκου για να μιλήσω μόνο για την Πελοπόννησο; Η οργάνωση στις «ελεύθερες περιοχές» δικαστηρίων, επιτροπών, φυλακών, αυτοδιοικητικών θεσμών και πλείστων άλλων που χαρακτηρίζουν οργανωμένη κοινωνία; Οι «ταγματασφαλητες» (οι οποίοι γράφονται ταγματασφαλίτες όμως αγαπητέ) δεν ήταν παρά η αντίδραση στην απόγνωση που είχαν περιέλθει όσοι δεν πίστευαν ότι οι μπαρμπέρηδες, οι χασάπηδες, οι τυροκόμοι, οι εντεροκόμοι και οι ρετσινάδες μπορούσαν να διοικήσουν αποτελεσματικώς την Πατρίδα. Όσο για «το γερμανικο αιμα να μην χυθει περισοτερο» (που όμως γράφεται «περισσότερο») και έφεδρος λοχίας να είναι κάποιος καταλαβαίνει ότι ήταν ισχυρισμός κάποιου γραφειοκράτη για να δικαιολογήσει τα όπλα που θα έδινε και μάλιστα σε μια χώρα που είχε αντιτάξει λυσσασμένη άμυνα. Όσο και να σας φαίνεται περίεργο, οι «Εφιάλτες» ήταν πάντα λίγοι σε όσους αγαπούν την Πατρίδα
    Όσο για τον επόμενο γύρο σας λέω ότι έχει ήδη αρχίσει και εξελίσσεται ακόμη και μάλιστα με νικητές τους δημοκρατικούς. Άρχισε όταν με φορέα το «κίνημα» και αρχηγό τον Παπανδρέου τα λούμπεν στοιχεία της χώρας μας έγιναν εξουσία. Η πνευματική σύφιλις της παράταξης αυτής μόλυνε και τελικά διέλυσε τα πάντα σ΄αυτή τη χώρα με αποτέλεσμα να μη μπορούμε ν’ αντιμετωπίσουμε μια οικονομική κρίση η οποία – πιστέψτε το - είναι πολύ μικρό πρόβλημα σε σχέση με το τι ακριβώς μας συμβαίνει. Το ποιος φταίει το καταλαβαίνει κανείς εύκολα αν διαβάσει στα αρχεία του ΑΣΚΙ το έγγραφο κ412/φ23/5/114. Είναι η αναφορά στο κόμμα ενός συμμορίτη και αφορά τη διαχείριση του εργοστασίου Λαναρά στη Βέροια το 1944 (όταν το ΚΚΕ δεν ήθελε να γίνει κυβέρνηση).. Μη μπείτε τον κόπο να το ψάξετε. Αν ξέρετε πως λειτουργεί μια εταιρεία του δημοσίου (1 εσοδα20 έξοδα) έχετε πλήρη γνώση του εγγράφου.
    Παρά ταύτα μένει ακόμα ένας γύρος. Εκείνος της απελευθέρωσης, οπότε ο Ελληνικός λαός θα πετάξει από πάνω του τη δημοκρατική ψώρα και θα ξαναβρεί τον εαυτό του. Η αριστερά έκανε μεγάλο λάθος να αγκαλιάσει τους ξένους. Η κοινή λογική τους κατατάσσει στους εχθρούς και έτσι ξύπνησε το ένστικτο αυτοσυντήρησης του Ελληνικού Λαού, ο οποίος γρήγορα θα ξαναγίνει αφέντης στον τόπο του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμε,

    Συγχαρητήρια όχι μόνον γιά το πρώτο σχόλιο, αλλά περισσότερο γιά την απάντησή σας στον "περαστικό".
    Περαστικός είμαι και εγώ σήμερα, αλλά επώνυμος. Ιωάννης Μπουγάς
    συγγραφέας του "ΜΑΤΩΜΕΝΕΣ ΜΝΗΜΕΣ 1940-45"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στη χώρα της μπούρδας αξίζει συγχαρητήρια η πρόταση :
    " Όταν θα ελευθερωθεί η πατρίδα και θα κατέβουν κάμερες στο βάθος της πηγάδας του Φενεού"

    Τελικά 70 χρόνια μετά οι απόγονοι των δοσίλογων ταγματαλητών, ακόμη δεν κατάφεραν να "απελευθερώσουν" την "πατρίδα". Μα καλά τόσα χρόνια, δεν κατάφερε κανείς να πάει στην ρημάδα την πηγάδα ;; Τόσες φωτογραφίες από την έκθεση Σίτριν χαμένες πήγανε;; Τόσα κονδύλια πέσανε από την Αμερική το 50 κανείς δε κατάφερε να τσεπώσει το κάτιτι και να πάει για έρευνα;;Τέλος πάντων μιλήστε τότε για την "ηρωική" άμυνα των γελοίων Χιτών και των ταγματασφαλιτών που σώσανε την Ελλάδα από τον κομμουνισμό, αλλά προς θεού μην και μιλήσετε για τους 90.000 Βρετανούς και Ινδούς που καταλάβανε την Ελλάδα τον Δεκέμβρη του 44 που από τότε είναι υπό "αριστερή Κατοχή".

    Δυστυχώς αυτές οι γελοιότητες δεν εκστομίζονται μόνο από κάποιους φαιδρούς απόγονους δοσίλογων στο Διαδίκτυο αλλά και από κάποιους δήθεν επιστήμονες που με επαγωγικό τρόπο μεταφέρουν τα πεπραγμένα της Αργολίδας σε όλη την Ελλάδα. Κλασσικές ακροδεξιές και μη επιστημονικές σκέψεις. Όπου ένα Κατύν, ένας Πολ Πότ είναι αρκετός να "πείσει" τον ακροδεξιό ανιστόρητο ότι ΕΛΑΣ => Κατύν.
    Μα διάολε τότε και γιατί το Ολοκαύτωμα δεν πρέπει να χρεώνεται στους δοσίλογους προγόνους τους;; Άλλωστε τα τάγματα ασφαλείας και οι συνεργάτες του κατακτητή πρόγονοι τους, σε πολλές στιγμές συνεργαστήκαν με τους ΝΑΖΙ στην εξόντωση των Εβραίων(και όχι μόνο).


    Τέλος ο Κύριος Μπουγάς, γιατί δεν αρκείται στην διαφήμιση που του έχουν κάνει τόσοι και τόσοι πανεπιστημιακοί που γράφουν γελοίους προλόγους με προφανή κειμενοδιάρροια(και ενίοτε με ξεκαρδιστικά αποτελέσματα βλ. τον πρόλογο του "Μέγα" πανεπιστημιακού του Γέιλ που προλογίζει ο τελείως ανιστόρητος "επιστήμονας" λογοκριμμένη έκθεση και μάλιστα ο ίδιος ισχυρίζεται ότι έφερε την επανάσταση στην Ιστορία!!!), και οι αστικές εφημερίδες;; Θέλει και την διαφήμιση στο "σταλινικό" site;;
    Η παράνοια του "περαστικού" αξίζει κύριε Μπουγά και "Συγχαρητηρίων";;; Θα μου πείτε ζείτε στη χώρα που η κατάκτηση ονομάζεται "εκπολιτισμός", όπου ο βιασμός μιας χώρας ονομάζεται "ανοικοδόμηση", όπου η μαζική εξαθλίωση άλλων χωρών ονομάζεται "εμπάργκο για ειρηνικούς σκοπούς", όπου ο Ταλιμπάν από freedom figter βαφτίζεται σε 5 χρόνια freedom worst enemy οπότε μπορώ να κατανοήσω κάποια πράγματα για εσάς. Αλλά ο κύριος Μπουγάς στο βιβλίο του έχει περιγράψει ένα σκηνικό στο οποίο απουσιάζουν τελείως οι Γερμανοί, απουσιάζουν οι δοσίλογοι, απουσιάζουν οι φυλακισμένοι κομμουνιστές παραδομένοι από τον φασίστα Βασιλιά στους κατακτητές, απουσιάζουν οι φυλακισμένοι ΕΑΜίτες που εκτελούνται κατά εκατοντάδες, απουσιάζουν οι εντολές των Βρετανών για σαμποτάζ, απουσιάζει τελείως η βία των ΝΑΖΙ, και υπάρχει μόνο η βία του ΕΛΑΣ σαν να πέφτει από τον ουρανό που όταν σκοτώνει αυτούς που ταξιδεύουν με τους ΝΑΖΙ, αυτό είναι "έγκλημα πολέμου". Προφανώς ο κύριος Μπουγάς την Τριπολιτσά θα την χαρακτήριζε τουλάχιστον ως ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ έτσι δεν είναι ή θα μας είναι υποκριτής ;

    Είναι προφανές πλέον ότι η ακροδεξιά κτυπάει την πόρτα, και είναι προφανές ότι ο αριστερός και πατριωτικός ΕΛΑΣ τους χαλάει την σούπα γιατί αποδεικνύει ότι η δεξιά ήταν όργανο πάντα των ξένων έναντι των αδύναμων και των μειονοτήτων.
    Σήμερα οι Χρυσαυγίτες τα βάζουνε με τους μετανάστες, όπως τότε οι ΝΑΖΙ και οι πρόγονοι των "περαστικών" τα βάζανε με τους Εβραίους, με τους αριστερούς, με τους μη απελευθερωμένους κομμουνιστές που οι χαφιέδες του Μεταξά παρέδωσαν κατά χιλιάδες στον κατακτητή. Αλλά όπως και τότε ο λαός θα δώσει την απάντηση του.

    Και για να σοβαρευτούμε και να ξεχωρίσουμε τους κομπογιαννίτες Ιστορικούς στυλ Καλύβα από τους Ιστορικούς. Προτείνω σε όλους το βιβλίο του Ιάσωνα Χανδρινου για την ΟΠΛΑ και το ΕΛΑΣ ΑΘήνας. Την πιο ηρωική και πιο συκοφαντημένη αντιστασιακή οργάνωση όλων των εποχών.
    Τιμή και δόξα στα παλληκάρια της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όλη η βιβλιογραφία που έγραψαν αριστεροί της Πελοποννήσου μιλάει για τις "υπερβολές" Ζέγκου.
    Καταλαβαίνουμε τι εννοούν με αυτό τον όρο οι σταλινικοί της εποχής. Αθώοι δολοφονημένοι από την ΟΠΛΑ. Τώρα τι ακριβώς θέλει να αλλάξει από την ιστορία αυτή το κείμενό σας δεν καταλαβαίνω. Κάνετε λάθος επίσης στα νούμερά σας. Υπάρχουν 806 ονόματα ΑΘΩΩΝ δολοφονημένων από το ΚΚΕ στη Κορινθία, χωρίς να υπολογίζουμε τους μεταφερθέντες και σφαγέντες σε Φενεό, Ψάρι,Στυμάγκα από τους γύρω νομούς (ανάμεσά τους ανήλικα και τουλάχιστον δύο βρέφη, ένα στις Αρχαίες Κλεωνές). Τι 100 και κουραφέξαλα!!!
    Για τους 10 πολίτες που ήταν και οι δέκα εξοπλισμένοι από τους Γερμανούς, τρέχα γύρευε τι λές εσύ και τι ήταν οι μακαρίτες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο Δημοκρατικός στρατός στον εμφύλιο, ήταν η καθαρη εκφραση του πατριωτισμου! Επίσης τους εβραίους της θεσ/νικης στους γερμανους, δεν τους παρέδωσε ο αρχιραββίνος αυτης, αλλα ταγματασφαλίτες και μελη της Χρυσης Αυγης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στον Ανώνυμο "16 Ιουλίου 2012 - 1:30 π.μ. "

    Οταν γράφεται αυτό: "ΟΠΛΑ και το ΕΛΑΣ ΑΘήνας. Την πιο ηρωική και πιο συκοφαντημένη αντιστασιακή οργάνωση όλων των εποχών"

    μηδενίζεται όλα τα καλά στοιχεία του σχολίου σας.

    Αυτό που πρέπει όμως να αντιληφθείται και εσείς και πολλοί άλλοι Έλληνες είναι ότι η ΟΠΛΑ και ο ΕΛΑΣ κατά 99% δολοφονούσε ΑΘΩΟΥΣ ανθρώπους, χωρικούς, αμάχους, επειδή κάποιος έλεγε ότι δεν υπεστήριζαν το ΕΑΜ/ΕΛΑΣ.

    Δεν είσθε επίσης δίκαιος κριτής του έργου μου, όταν λέτε ότι δεν αναφέρω τα εγκλήματα που έγιναν, όπου έγιναν, εναντίον αριστερών. Όμως, αυτοί ξεκίνησαν τα εγκλήματα και αυτό είναι πολύ σημαντικό να το αποτυπώσετε, προφανώς γιατί είχαν τα σχέδιά τους γιά το μέλλον και γιατί είχαν υποφέρει (κάποιοι 2000) την περίοδο της δικτατορίας του Μεταξά.

    Ναι, αλλά αυτό δεν τους έδινε κανένα δικαίωμα να σφάζουν αθώους ανθρώπους και να τους ρίχνουν πολλές φορές ημιθανείς στις Τρύπες και στα πηγάδια!

    Γιά σκεφθείτε τι υποστηρίζετε, όταν καλύπτετε το τερατούργημα τοης Τρύπας στο Κακοβούνι, της γκρεμίλας στη Στιμάγκα ή της Τρύπας του Ταράτσα στον Πάρνωνα!

    Πρέπει κάποτε η Αριστερά να κάνει την αυτοκριτική της, και να πάψει να καλύπτει τα τρομερά, τα απαράδεκτα εκγλήματα του 1943-44!

    Ιωάννης Μπουγάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς, ότι συζητήσεις αυτού του τύπου καταλήγουν πάντα σε αδιέξοδο.

    Αξίζει, αντί κάποιου άλλου σχολιασμού, να μπει ο επίλογος ενός σημειώματος - για την περίφημη "Ορθοκωστά" του Θανάση Βαλτινού - του Νίκου Θεοτοκά, (Καθηγητή Ιστορικής και Θεωρητικής Κοινωνιολογίας στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου). Από το περιοδικό "Πολίτης" (Σεπτέμβριος 1994, τεύχος 127):

    "Οι άνθρωποι πρέπει να ζήσουν. Ας αφήσουν τα πάθη των πολέμων να τα πάρει η θάλασσα. Κι επιτέλους, ας θάψουμε, αν ήρθε η ώρα, τους νεκρούς της Κατοχής και του Εμφυλίου. Την Ιστορία όμως δεν μπορούμε να την ξαναφτιάξουμε βολικότερη. Οι ιστορίες και τα πάθη των ανθρώπων δεν ξαναζωντανεύουν. Τα διακυβεύματα δεν ξαναπαίζονται παρά ως κωμωδία. Οι μαχαιριές, οι σκοτωμοί, δεν ακυρώνονται. Μπορούμε ίσως να κατανοήσουμε. Και να γαληνέψουν τα φαντάσματα των νεκρών. Μα αν δούμε τα εμπαθή υποκείμενα της ιστορίας σαν καθρέφτες της ψυχής του "λαού" που αξιώνει να ημερέψει, ρίχνουμε νερό στον ίδιο μύλο. "Μια φορά κι έναν καιρό", το παραμύθι χαϊδεύει τα βλέφαρά μας ώσπου να μας πάρει ο ύπνος.

    Το αίμα είναι αίμα. Και το μαχαίρι δεν είναι αδράχτι που κοιμίζει τις απρόσεκτες βασιλοπούλες. Οι πεθαμένοι, θύτες και θύματα, μπορούν να μας αφήσουν και χωρίς τη συγγνώμη μας. Τα πατρογονικά δεν είναι η ψυχή μας".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μέτωπο Ιστορίας,

    Το απόσπασμα από το εξαιρετικό βιβλίο Ορθοκωστά, στο οποίο πρώτος ο Βααλτινός απεκάλυψε τα Στρατόπεδα κρατουμένων του ΕΑΜ στην Αρκαδία και τη βία της Αριστεράς από το 1943, πρίν από τα Τάγματα, είναι μία αντιμετώπιση του Ελληνικού Εμφύλιου.

    Η άλλη είναι αυτή που παρουσιάζει ο κ. Ιωάννης Μπουγάς, συγγραφέας του επίσης εξαιρετικού, και σημαντικά ααντικειμενικού βιβλίου "Ματωμένες Μνήμες 1940-45", ο οποίος γράφει: " Πρέπει κάποτε η Αριστερά να κάνει την αυτοκριτική της, και να πάψει να καλύπτει τα τρομερά, τα απαράδεκτα εκγλήματα του 1943-44! "

    Μέχρι τώρα, ηγεσία και οπαδοί της Αριστεράς ρίχνουν αλάτι στις πληγές των αθώων θυμάτων τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή